-

Anonym om PASSERAT KAPITEL:
Var du ens "tjock", när du själv ansåg dig vara det, under tiden när din Anorexia bröt ut? Förstår om det är svårt för dig att svara ärligt på eftersom att det var under perioden då du troligtvis blivit sjuk redan och kanske inte hade samma uppfattning om "tjockhet"?

Alltså under tiden min Anorexia verkligen bröt ut, hade jag såklart gått ner en hel del i vikt. Var betydligt smalare än det normala. Men jag hade en sån fel uppfattning om hur jag såg ut. Jag såg en tjock Alva när jag stod framför spegeln. Trots att jag i själva verket i stort sett bestod av skinn och ben. Kan idag inte riktigt förstå hur man kan se så fel.
Innan jag alls började intressera mig för träning på riktigt och träna hårdare var jag inte direkt tjock, men detta var i femman så man hade väl kvar lite av "barnhullet" vilket nog bidrog till att tankarna drogs igång. Även att det på den tiden var så otroligt fixerat bland oss tjejer i klassen och att man skulle vara allra smalast för att vara den "snyggaste". Det var ofta prat om vikt och storlekar på kläderna osv.
Jag hade oturen att gå för långt med allt fixerande och hamnade i ett helvete. Men jag vägrade låta sjukdomen vinna över mig. Jag ville inte se mig själv som förlorare. Lyckades efter flera år ta hem segern vilket kommer vara den största segern genom hela mitt liv. Jag hade inte stått här idag utan min envishet. Jag kan inte annat än vara stolt över det jag gått igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0