Q/A

Saga; 
 
Hur lång är du? 
Hur gör du i skolan när du äter, hur gör du för att äta nyttigt i skolan? Jag vill äta nyttigt i skolan också, hur ska man gå till väga? 
Hur har du gjort för att få denna otroligt snygga kropp du har, exakt hur äter du, vad äter du, tränar osv.
 
-Sist jag mätte mig var jag 156 centimeter lång. 
 
-Våran skola serverar då vanlig husmanskost som är det bästa för en ung som växer och håller igång. Jag kanske inte dränker biffarna i tre liter sås eller tar tre skopor sylt till potatisburgarna exempelvis. Keso finns det oftast på vårat salladsbord vilket är bra om det som idag serverades plättar.  
 
-Jag har alltid varit en aktiv tjej som tyckt om all form av idrott. Har lirat fotboll många år men slutade för något år sedan och övergick helt till gymträning med både konditionsinriktad träning och styrketräning. Jag vill verkligen gå upp i vikt och bygga muskler men jag har fastnat för konditionsträning som spinning och annat vilket inte riktigt går ihop om man vill bygga massa muskler. Så jag försöker trappa ner på konditionsträningen nu och fokusera mer på styrke och även öka upp matintaget och vara nogrann med återhämtning och sömn. Jag vill verkligen komma upp några kilon och få en rejäl kropp. Jag jobbar på det varenda dag. Men mönster är inte alltid så lätta att bryta. 
 
Har börjat öka på vikterna nu och kör färre repetitioner varierat med lite lättare pass med fler reps och lite lättare vikt. Ett pulserande/varierande träningmönster men med struktur ger resultat. Och jag försöker bli bättre att lyssna på kroppens signaler. Har lagt in en vilodag exempelvis efter veckans tyngsta benpass så dom får chans till återhämtning efter den nedbrytningen som sker vid ett mördarbenpass. 
 
Kom ihåg att vilan och återhämningen är minst lika viktig som själva träningen! 
Håll en bra balans mellan träning, kost, återhämtning och sömn så ska du se du får resultat. 
 
Hoppas svaren duger! Lycka till tjejen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0