Q/A

Hur gör man intervaller på cykeln? 
 
Jag kör lite olika varianter när jag tränar intervaller. Grym träning och man känner sig så jäkla nöjd efteråt även fast blodsmaken är nära många gånger när man lyckas lägga i den där extra växeln man inte trodde fanns. 
 
Här är tre av varianterna jag brukar köra om jag kör strikt; (annars brukar jag improvisera intervallerna) 

Uppvärmning på lagom nivå i 5 minuter. 
 
30 sekunder intemsivt jobb med 30 sekunders vila mellan x20 
 
Nedvarvning 5 min 
 
Totalt 30 minuter 
Uppvärmning 5 min
 
15 sek maxjobb 15 vila. Upprepas tills jag cyklat en kvart. 
 
1 minut tung backe varvat med 30 sekunder maxfart. Upprepas 15 min 
 
Nedvarvning 5 min. 

 
Uppvärmning 5 min 
 
2 minuter tung backe varvat med 15 sek maxfart , 1 minuts vila mellan 
 
Upprepas tills jag cyklat 40 minuter. 
 
Nedvarvning 5 min. 
 

Lycka till! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0