Q/A

Anonym- Har du näringsinnehåll på chokladbollarna? 
Nej. Jag räknar inte kalorier. 
 
 
Vad för slags olja ska man använda om man inte har cocosfett? Matolja?
Antingen matolja eller olivolja. 
 
Vissa dagar har jag dagar då jag går och är sugen på något hela tiden. inte hungrig eller så, vill som bara ha något att tugga på hela tiden. någon som kanske har samma problem ibland? har du något tips för att motstå små ätandes eller finns de något som stoppar sötsuget? 
 

-Se till att du äter med jämna mellanrum. Alltså både frukost, lunch, middag och även mellanmål mellan dessa. Låt det inte gå mer än 3 timmar mellan.
 
-Grunden till att bli av med sötsuget är helt enkelt att ändra matvanor. Så gott som allt godis och många matprodukter innehåller mycket socker eller sötningsmedel. Så för att minska sötsuget krävs att man drar ner på dessa så mycket som möjligt. Till sist kanske du bara äter godis och fika nån enstaka gång då och då. Som jag brukar kalla dem "guldkanter" lite då och då. 
 
Byt ut den där bullen eller dom där godisarna mot; 
 
-Torkad frukt och nötter.
-Valfri blandning frukt, bär och keso.
-Tärnat äpple och banan med keso och mkt malen ingefära, kanel och kardemumma samt valfria frön eller nötter och lite linfrön
-Mosad ekologisk banan med turkisk yoghurt och kakaopulver.
-Ett bra sätt att minska suget efter något är att dricka mycket vatten, gärna kolsyrat med lite gurka och citron. 
 
Lycka till! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill gå upp i vikt och få stadigare ben framförallt. Helst muskler, men fett gör ingenting heller. Gymmar redan men det känns inte som att det hjälper. Tips? Vad ska man satsa på för proteinpulver och är gainer något att fundera på?

2013-03-05 @ 19:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0