Q/A

Filip:Vad driver och motiverar dig till att äta nyttigt och träna regelbundet? :)
Julia:Hur hittar du motivation till att träna varje dag och köra helt slut på kroppen? :)
 
Jag läser mycket träningsbloggar och kollar runt mycket på bilder på tjejer med vältränade snygga kroppar som motiverar mig att vilja få en lika snygg välmående kropp. För det är ju verkligen galet snyggt med en vältränad kropp med synliga muskler. 
Även detta att jag har haft/har en ätstörning motiverar mig massor att liksom kämpa för mina mål. För varenda kilo jag går upp gör jag en vinst mot den där jäkla sjukdomen som jag vill kalla att jag lämnat bakom mig men vet att man aldrig riktigt lämnar den helt och hållet. Den är liksom en del av mig, både positivt och negativt. Den har fått mig till den person jag är idag. Envis som en åsna och enormt stark som person. Jag vet innerst inne att jag kan klara av vad som helst. Jag vet att jag kan vinna mot en massa ångest och oro. Jag vet att jag kan vinna mot den där jäkla gubben på axeln som ibland sitter där och intalar mig helt galna saker. Jag vet att jag har en hel hög bra egenskaper även fast jag vissa dagar bara hittar fel på mig själv och känner mig sådär värdelös. Jag vet att jag är jäkligt bra även om jag behöver påminna sig själv varenda dag och även få bekräftelse utifrån för att inse såna saker.

Men som sagt hittar jag massor med motivation från inspirerande personer på gymmet som har sådär snygga, starka vältränade kroppar. Och förebilder från olika bloggar jag läser och som sagt många bilder inspirerar enormt. Bara viljan finns därinne kan man nå sina drömmar även om vägen dit inte alltid går som på räls och man möts av motgångar på vägen till toppen.

 

Kommentarer
Postat av: Sara

Bloggtips: juennifer.com! Otroligt glad, snygg, rolig och vältränad tjej! :)

Svar: Åh tack! Hon verkar som en supertjej!:D
Alva

2013-03-02 @ 10:55:15
URL: http://formoonkeys.tumblr.com
Postat av: Anonym

Du borde veta att du är en stor motivation du med!:)

Svar: Det glädjer mig!:D kram
Alva

2013-03-02 @ 11:04:29
Postat av: Johanna Larsson

Du är själv en stor förebild för många Alva. Blir inspirerad och motiverad för varje gång jag går in här.

Förstår vad du menar med "gubben på axeln" och jag är glad att du inser att det är just galna saker han kan säga ibland. Min gubbe har inte dykt upp för ens en sekund på två-tre månader och jag hoppas att han aldrig mera gör det.

Svar: Jag älskar att kunna inspirera genom bloggandet. Älskar alla fina komplimanger, det gör att man blir taggad på att hålla bloggen vid "liv".
Det är nog många som tror sig förstå vad jag menar med den där "gubben", men man måste ha upplevt det för att verkligen förstå hur jävlig han är att ha och göra med. Jag är glad för din skull att han håller sig borta. Håller tummarna att han inte ska komma och jävlas med dig Johanna!
Alva

2013-03-02 @ 12:51:55
URL: http://beginnersluck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0