DET LILLA GÖR SKILLNAD

Jag gillar att lägga upp små mål på vägen som inte är så omöjliga att nå upp till. Att få kickar och känna sig nöjd med sin prestation är viktigt för att alls orka hålla motivationen uppe och kriga sig igenom varenda pass. Därför kan små delmål på vägen ge så mycket även fast det kanske känns som en spotta i havet att göra de små förändringarna. Men det kan ju vara det lilla som krävs för att man nästa gång ska orka snäppet mer och därefter ännu mer osv.
 
 
 
Man vill inte stå och stampa på samma ställe, alltid göra det man är bekväm med och känner sig bra på. Som med allt annat så vänjer sig kroppen vid en viss kraftansträngning om denna görs vid upprepade tillfällen. Om man vill få ett ökat resultat, kanske bli starkare, snabbare, uthålligare, rörligare osv så krävs det att man har variation i sin träning och även försöker göra utmaningar som kanske känns lite läskiga och obekväma men som ger så mycket!
 
 
 
Jag är inget bra exempel på detta men jag vill verkligen försöka bli bättre på att utmana mig själv, våga pröva nya grejjer, ha mer variation och våga göra saker som är jäkligt läskiga och bli överlycklig när jag klarar av dem fastän det såg omöjligt ut till en början.
 
Här är några av alla mina mål:
 
Mer variation på mina pass. Inte alltid köra 150 procent utan mer pulserande träning.
 
Bli bättre på att lyssna på kroppens signaler.
 
Stretsha efter de flesta passen. Många övningar kommer gå bättre om jag blir rörligare.
 
Mer crossfitövningar.
 
Gå på något danspass då och då.
 
Våga köra tungt. Minska på repetitionerna.
 
Försöka klara 500 m rodd så snabbt som möjligt. Försöka öka därefter.
 
Jag ska bannemig klara chins utan hjälp till sommaren.
 
Handstående push-up ska jag också försöka fixa.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0