FRAMGÅNG MEDGÅNG MOTGÅNG

Blandade känslor hela dagen. Ena sekunden känns allt asbra för att i sekunden efter övergå till skit. Men jag lär mig att ta vara på dom bra stunderna till det yttersta när dom väl dyker upp. Suger åt mig känslorna och försöker spara dom på något vis. Minnas dom när allt känns kasst och veta att det kan vända vilken sekund som helst. Eller också tar det något som känns som en evighet.  

 

Känns förövrigt jättetråkigt att jag måste iväg och jobba ikväll istället för dansträning i Luleå. Får en sådan skön känsla inom mig när jag får gå upp på dansgolvet och musiken drar igång. Man hinner liksom inte tänka så mycket på onödigt jobbiga saker då utan lägger all energi till dansen och att göra sitt bästa där och då. Något annat som känns lite både och är att jag byter jobb till veckan. Börjar på Willys och lämnar Ica helt och hållet. Lite sorgligt med tanke på att jag trivs väldigt bra i Öjebyn, men kul att det dyker upp ett bättre jobberbjudande som jag såklart varit klok att tacka ja till.

 

Det blir bra. Livet ska gå upp och ner, hit och dit. Framgång, motgång, medgång, undergång kanske. Och ibland får det kännas så jäkla bra att man bara strålar rakt igenom och inte vill göra annat än le åt alla människor man möter och hälsa på randoms. Eller nå.

 

Nu ska jag läsa min bok och se hur Inger tacklar alla skitkänslor. Middag och kvällsjobb innan denna onsdag är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0