´

Filip om SUPERHUMAN:
Har du några bra motivations tips över hur man ska komma igång och träna flitigt?
Alltså jag själv har alltid haft träningen som en självklar del av livet. Men till dig som nu kanske inte har det kan jag ge dig några tips på hur jag skulle ha gjort.
1. Försök hitta en anledning till varför just du ska börja träna. Vad vill du uppnå? Kolla på bilder och kanske filmer på nätet.
2. Börja succesivt. Alltså, kör inte på som en dåre första veckan så du blir less och ger upp redan då.
3. Gör upp ett schema. Det kan räcka med minst 2 träningstillfällen per vecka om du nu inte är van att träna regelbundet. Sen ökar du mer och mer.
4. Lägg upp mål och tänk på vad du vill åstadkomma. Rutor kanske?, bättre kondition? Kunna lyfta tyngre? Osvosv
5. Tänk på vad du sätter i dig. Tro inte att du kommer lyckas bättre om du drar ner på matintaget. Ät regelbundna måltider med cirka 3 timmar mellan varje. Mer mat=mer energi att ge hundra procent på passen
6. Skippa det där med ursäkter till att inte dra dig iväg till gymmet eller ut på den där löprundan eller vad du nu födrar för träningsform. Det är inte ursäkterna som leder till framgång.
7. Kom ihåg att återhämtningen är precis lika viktig som själva träningen. Så sömnen och vilodagar är a och o.
8. Ha bra musik i öronen! Hjälper iaf mig när det är som jobbigast. Med musik kan du hitta den där extra växeln inom dig som gör att du orkar den där sista repetitionen eller kanske den där sista kilometern på cykeln eller liknande.

Jag är ju inte direkt någon expert men hoppas detta var till en liten hjälp för dig iallafall. Lycka till och kör hårt Filip!

Kommentarer
Postat av: Filip

Tack Alva, kommer nog mycket väl ha nytta av dina tips! Vore grymt om du kan fixa en playlist över den musik du föredrar att ha i lurarna under dina pass. Riktigt vass blogg förövrigt!

2012-06-01 @ 16:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0