Q/A

Jag har en fråga, angående maten. Hur gör du i skolan när det till exempel är köttfärsås, pytt i panna eller falukorv och stuvade makaroner, skippar du maten då eller äter du i alla fall? skulle vara kul, om man nu får önska ett inlägg, att du skriver om hur en mattdag (vardag) ser ut?
 
På skolan äter jag det som serveras helt enkelt. Men annars en helgdag eller ledig dag där jag får välja själv kan en matdag se ut ungefär såhär: 
 
Frukost: 
Fiberhavregrynsgröt med mosad banan, hallon och solrosfrön. Äggmackor på fiberbröd och en kiwi. 
 
Lunch: 
Makrill på burk, kesoplätta, keso, ägg, avocado, rödlök, bönor, ärtor och sallad. 
 
Mellanmål: 
Banan, mandarin, dadlar, Chashewnötter, vatten. 
 
Middag: 
Tacotallrik alla Alva. 
 
Kvällsmål: 
Keso blandat med kesella eller A-fil. Hallon och solrosfrön. 
 
Det är såklart lite olika hur mina måltider ser ut beroende på vad som serveras och på hur mycket jag orkar ställa mig och laga och fixa ihop. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karolin

Vilka inspirerande måltider:)

Svar: Kul att kunna inspirera!:D
Alva

2013-05-05 @ 19:54:15
URL: http://bubbeliglaset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0