MAKE IT A LIFESTYLE, NOT A DUTY

 
http://inspiringchickpic.tumblr.com
 
 

Jag har vilat från gymmet 3 dagar nu vilket känns lite både och. Det kryper och har sig i kroppen och ångesten är inte alls obefintlig. Men jag klarar det. Jag kommer inte att dö bankar jag alltid in i skallen.
Anledningen till att jag tog en extra vilodag idag var för att min hals inte varit riktigt kry. Men imorgon är jag på banan igen med ett axelpass tidigt på morgonen. Jag vill ju såklart inte att träningen ska vara ett tvång. Vill inte att det ska kaosa i kropp och själ så fort något inte går enligt mitt träningsmönster. Utmaningar som denna extra vilodag kanske för er låter som något helt simpelt. Jag önskar att det i framtiden kan vara något simpelt för mig också. 

Kommentarer
Postat av: frukallgren.blogg.se

jag vet hur det känns och det är verkligen inte enkelt. Man får hela tiden försöka påminna sig själv om att det inte gör något med en extra vilodag om man behöver den för att återhämta sig och bli frisk. Att börja träna för tidigt i en förkylning gör bara saken så mycket värre! Sen är det förjävligt att förkylningar sitter i så himla länge :o Var borta en vecka ifrån gym och det kändes direkt som att allt jag stoppade i mig skulle lagras som fett, vilket inte fallet är... Men det förstår man inte i det läget dock :/ Krya på dig och lycka till med träningen! :)

Svar: Nej verkligen inte! som du säger, man får verkligen försöka banka in i skallen att det inte är hela världen med en extra vilodag även om det känns som att man ska lägga på sig massa bara för att man inte kör det där passet man alltid gör. Ganska sjukt att man tänker så egentligen men. Tungt det lät att vara borta en hel vecka från gymmet hurru! Jag minns inte sist jag var sjuk så länge och inte kunde träna. Man får ju nog abstiens bara efter någon dag! Min hals är då återställd nu och jag körde ett grymt pass imorse! Hade betydligt bättre med energi efter flera vilodagar än i vanliga fall. Tror dom var bra för mig. Ska minnas det när jag nästa gång får ångest över en extra vilodag!

Kram på dig snygging!
Alva

2013-07-01 @ 19:31:55
URL: http://frukallgren.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag är så stolt över dig<3

2013-07-02 @ 11:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0