BILDER FRÅN TURKIETRESAN

Två övertrötta tjejer framme på hotellet fyra på morgonen. 
Vårat hotellrum. 
Utsikt från våran balkong. Vi fick tyvärr inte havsutsikt men vi överlevde. 
Första frukosten. Vågade bara ta vanliga tråkiga grejjer till en början innan jag hade utforskat alla tusentals olika sorter av allt. 
En bar nära stranden. 
En av alla hundra pooler. Fanns pooler överallt, rutschbanor och vattenland. 
Vårat hotell, Pegasos Royal. Femstjärnigt. 
Jag steg upp några mornar och löpte barfota längs stranden. En av resans höjdpunkter. Sjukt härligt. 
Första dagen på stranden. 
Många timmar spenderades i solstolen nere vid havet. 
Jag var inte särskillt bra på det där med hoppbilder. 
Men Elin däremot hade rätta knycken;) 
En av alla goda luncher. Vi hade all inklusive så det var buffé både lunch och middag. Grymt! 
Vi använde upp en hel solkrämsflaska och ändå lyckades jag bränna mig. Buhuu
Vi latade oss vissa dagar och tog hissen trots att vi bara bodde på tredje våningen. 
En till frukostbild. 
Redo för middag och kvällsshopping.
Det stekte på rejält vid poolen där det knappt fläktade alls. Men det gillar vi! 
Lyxade med american panncakes och chokladsås en dag. 
Elin tror hon är någon slags atlet och gör benböj vid poolen. 
Redo för ett av alla träningspassen. Jag prövade på många roliga och jobbiga pass under veckan som jag vanligvis inte brukar gå på. Blandannat "afro power dance" , body-vive och bodystep. Vissa dagar körde vi tre pass per dag. Riktigt kul! 
Det blev mörkt redan tidigt på kvällarna därborta. Himla mysigt. 
Jag och världens bästa syster. 
Förstod mig inte på dom som vågade sig upp i luften sådär åkandes efter en båt. Huvva va läskigt. 
Elin tackar de turkiska gudarna för en fantastisk vecka. 
 
Det var våran första utlandsresa och en himla lyckad en. God mat, bra väder, många härliga träningspass, härliga människor och bra service. Vi åkte med sensia på en gruppresa så det följde med två instruktörer som höll i träningspassen på dagarna. Det var absolut inte min första och sista utlandsresa kan jag lugnt säga. Men nästa gång blir det förmodligen inte Turkiet. Blev galet less på deras dåliga engelska och att de är så jäkla på en tillexempel när man går runt och shoppar så blir man nästan indragen i butikerna. Men annars har jag inget att klaga på! Grym vecka med min underbara syster och många andra härliga människor. 
 

Kommentarer
Postat av: Tilde Alm

Åh, vad härligt det ser ut! gah, jag hade inte sagt nej till lite turkisk sol!

Svar: Det var verkligen döhärligt! :D
Alva

2013-06-17 @ 21:16:33
URL: http://tildealm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0