JULIAS PROTEINBARS

Finhacka en nötblandning med dina favoritnötter (naturella). Jag hade chashew och valnötter. 3 dl sammanlagt. Rosta dessa i en torr stekpanna tillsammans med 2 dl pumpakärnor och linfrön tills de fått lite färg. 
Låt svalna i en bunke. 
Blanda i 6 äggvitor. 
4 dl havregryn.
6 matskedar nyponskalsmjöl. (Fungerar lika bra med vanlig nyponsoppa, lite mer socker i det bara men lika mycket c-vitamin) 
6 Matskedar honung. 
2 dl russin. (Alternativt. torkade aprikoser, tranbär eller dadlar) 
Smaksätt med kakao, vaniljsocker eller kardemumma. Jag hade både kakao och vaniljsocker. 
Blanda ihop allt till en smet. 
Gör tre kompakta längder av smeten. Grädda i ugnen 30 min på 125 grader. 
Skär i 2 centimeters tjocka bitar, låt svalna. 
Färdiga! 
 
Personligen tycker jag bäst om att äta dom frysta. Då blir dom lite sega sådär. Annars kan man förvara dom i kylen tills man ska äta dom. 
 
 
 
 






 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur mycket kakao och vaniljsocker smaksatte du med?:)

2013-05-13 @ 20:53:01
Postat av: beatrice

jag provade göra sånna idag! supergoda! är det okej om jag skriver av receptet till min blogg? huug

Svar: Visst är dom mumsiga!:D Självklart är det okej!
Alva

2013-05-14 @ 20:21:39
URL: http://annabeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0