DIKTATOR ANOREXIA NERVOSA

 
 
Ger en personlig beskrivning av hur det är att leva med en ätstörningssjukdom.
Om en ung flickas kamp att bemästra och hantera sin diktator. Om hur livet ter sig då ätstörningen helt tar kommandot över tillvaron och andra sidan kommer allt närmare.
Boken ger en djupare förståelse för de svårigheter och lidande som drabbar individen men även hela familjen och andra runt omkring den sjuke.
 
Jag började läsa boken igår och kunde knappt lägga den ifrån mig. Känns som att det lika gärna kunnat vara jag själv som skrivit den. Känner igen mig i det mesta och det är med blandade känslor jag tar mig igenom sida för sida. Vill hursomhelst rekommendera den till er, oavsett om ni har en nära anhörig eller någon ni känner som drabbats av en ätstörning. Det är bra att kunna se varningssignaler till insjuknande så möjligheterna för ett insjuknande minskar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0